3 راز جادویی در تولید محتوا حرفه‌ ای و تشخیص محتوا کیلویی


تولید محتوا حرفه‌ ای بسیار ارزشمند است، دلیلش را خودتان می‌دانید!

اگر نمی‌دانستید که این متن را نمی‌خواندید.

پس اجازه دهید وقت شما را با توضیح واضحات اصول اولیه تلف نکنم.

چشم‌هایتان را نبندید! چون می‌خواهم شما را وارد دنیای جادویی تولید محتوا با کیفیت کنم!

سالی که نکو است از بهارش پیداست، محتوا هم از عنوانش

اولین چیزی که مخاطب شما خواهد دید، عنوان است!

عنوان باید سوال مخاطب باشد یا ارزشی افزوده برای او داشته باشد.

از من نمی‌شنوید از بزرگان هاب اسپات بشنوید بکارگیری این چیزها در عنوان خوب است:

  1. اعداد : مغز مخاطب شما ناخودآگاه با عددها ارتباط برقرار می‌کند.
  2. سوال : مخاطب شما دنبال چرایی، چگونگی و یا بعد زمانی یک موضوع است.
  3. افعال و کلمات منفی : ذهن انسان ناخودآگاه به چیزهای منفی جذب می‌شود، باور نمی‌کنید؟ امتحان نکنید!
  4. تاکید: لغاتی مثل باید، حیاتی، جادویی و غیره جلب توجه می‌کنند، اما احتیاط کنید، واقعا چیزی عجیب یا حیاتی را باید به مخاطب بدهید.
  5.  عنوان شما باید تکلیفش را با مخاطب مشخص کند، مخاطب به دنبال حل معما نیست! دنبال پاسخ است.
  6. تفاوت : مخاطب باید فکر کند، شما چیز متفاوتی برای عرضه دارید.

عنوان را در صورت امکان تنهایی انتخاب نکنید، اگر نمی‌توانید حداقل خود را به جای مخاطب بگذارید.

بعد از انتخاب شدن عنوان، در تولید محتوا حرفه‌ ای باید به سراغ بدنه متن و مهمتر از آن پاراگراف اول بروید.

تولید محتوا با کیفیت و داستان‌سرایی

راستش را بخواهید فرقی نمی‌کند که کار شما فنی و مهندسی باشد یا هنری؛

شما برای درگیر کردن مخاطب با متن خود به داستان نیاز دارید.

شاید این مورد را قبلا شنیده باشید، ولی منظور از داستان و داستان‌سرایی چیست؟

تولید محتوای حرفه‌ ای چطور از داستان‌سرایی استفاده می‌کند؟

چطور نبود داستان را در محتوا کیلویی تشخیص دهیم؟

راه حل را در چند خط پایین‌تر بیان کرده‌ام.

داستان و داستان‌سرایی در تولید محتوا

در تولید محتوا با کیفیت متنی، چه کپشن اینستاگرامی باشد، چه یک متن آموزشی بلند؛

باید از اولین جمله دست مخاطب را بگیرد و او را تا انتهای متن با خود همراه کند.

برای اینکار شخصیت اول داستان شما، باید مخاطب باشد.

نیازها، ترس‌ها و آنچه برای او مهم است را بشناسید.

متن را با چیزی که برای او مهم است شروع کنید.

به او نشان دهید که آنچه را می‌خواهد، می‌شناسید و مهمتر اینکه، با خواندن متن شما آن را پیدا می‌کند.

به او دروغ نگویید و هر چه را که می‌خواهد در اختیارش بگذارید.

به سوالات او پاسخ دهید. به آنچه در عنوان وعده داده‌اید، عمل کنید.

اطلاعات را  همانطور که می‌خواهد، در اختیارش بگذارید و اجازه بدهید از دریافت آن لذت ببرد.

شلوغش نکنید، مخاطب شما دنبال جملات تکراری با یک معنی نیست!

اگر تا اینجا همراه من هستید، موفق شده‌ام که شما را همراه جادوی محتوا کنم؛ پس لطفا در کامنت‌ها چیزی بگویید تا بفهمم، تا اینجای متن را خوانده‌اید.

متشکرم! به ادامه کار برسیم:

فراموش نکنید، طبق گفته جان مولر از خود گوگل، مهم نیست محتوای شما چند کلمه باشد، مهم است که مخاطب آن را بپسندد و از آن استفاده کند.

طبق فرمایش ایشان محتوایی که شما را خسته کند، کیلویی است، حرفه‌ای نیست.

تولید محتوا حرفه‌ ای و رعایت اصول سئو محتوا

اگر دقت کرده باشید، نیم فاصله در همه جا رعایت کرده‌ام، به جز در عبارات تولید محتوا حرفه ای و تولید محتوا با کیفیت!

چون اکثر دوستان حرفه ای و با کیفیت را بدون نیم فاصله جستجو می‌کنند.

این هم مدرک:

پس اگر می‌خواستم حتی یک نفر را جذب این محتوا کنم، باید نیم فاصله را در کلمه کلیدی رعایت نمی‌کردم.

غیر از آن ترند تولید محتوا با کیفیت و تولید محتوا حرفه ای به غیر از یک آنومالی همپوشانی دارند، پس چه بهتر که مترداف باشند!

سرچ کلمات کلیدی، سختی آن‌ها و نحوه استفاده از آن‌ها در متن که جای خود را دارد.

اگر می‌خواهید در این موارد اشتباه نکنید، این مقاله به شما کمک خواهد کرد.

به خاطر داشته باشید محتوای کیلویی، پر از اشتباهات املایی است، عنوان خوبی ندارد، مخاطب را همراه خودش نمی‌کند، سوالاتش را پاسخ نمی‌دهد و اصول سئو را رعایت نمی‌کند. و مهمتر از این‌ها احتمالا بازنویسی شده محتوای دیگران است.

 

لطفا نظرات و سوالات، انتقادات، پیشنهادات، افاضات و هر چه که در چنته دارید را در کامنت‌ها با من قسمت کنید.
در صورتی راضی بودن از این محتوا، آن را بین دوستان خود پخش و در صورت ناراضی بودن دلایل آن را به من بگویید.

تولید محتوا باکیفیتتولید محتوا حرفه‌ایداستان سراییداستان سرایی در محتواعنوان محتوا
Comments (4)
Add Comment
  • الهه

    میلاد عزیز، محتوا رو خوندم و پسندیدم. ساده، روان، مختصر و مفید.
    فقط احساس می کنم اطلاعات زیاد و خاصی در مورد پرسش مطرح شده در متن دریافت نکردم.

    • MiladMaahyar

      سلام
      حق دارید، مخاطب این مقاله صاحبان کسب و کار در سطح عام بودن، و برای همین بسیار ساده نوشته شده بود. انشالله در مقالات دیگر تخصصی به موضوع خواهم پرداخت، تا اطلاعاتی درخور رو خدمتتون تقدیم کنم.

  • هما

    کاربردی بود ممنون.

    • MiladMaahyar

      خیلی متشکرم که نظر گذاشتین، و خوشحالم که مورد پسندتون قرار گرفته