اگر دنبال معجزه گرفتن رنک در گوگل با محتوا هستید، وقت خودتان را تلف نکنید! و فورا این صفحه را ببنید. چون :
قرار نیست، گوگل با معجزه به شما رنک بدهد! و شما را به صفحه اول جستجو برساند! شما هستید، که باید به گوگل بگویید، ارزش رسیدن به صفحه اول در یک کلمه کلیدی را دارید.
از طرفی،گذشته از الگوریتم BERT، گوگل در سال 2019 روزی 9 بار، الگوریتم خود را تغییر داده است. این یعنی اگر میخواهید برای گوگل نامه بنویسید، همین حالا بیخیال شوید!
این شما هستید که باید، با یک رقص تانگو شیک بین فراهم کردن محتوایی عالی و رعایت اصول سئو پیروز شوید و مورد تشویق مخاطبان و گوگل قرار بگیرید.
در این مقاله راجع به تکنیکهای 2020 کپی رایتینگ در کانتنت رایتینگ صحبت میکنم!
تکنیکهای اصولی و علمی که راه شما را برای رسیدن به صفحه اول گوگل هموار خواهند کرد.
معجزهای هم در کار نیست، دنبال معجزه در کتابهای آسمانی باشید و این صفحه را ببندید!
فهرست
قانون هفتم کپی رایتینگ – زبان مخاطب خود را یاد بگیرید
چرا هفتم؟ چون عدد هفت در فرهنگ ما ایرانیها مثل زبان مخاطب مقدس است!
شما باید به زبان فارسی، انگلیسی یا بورکینافاسویی مخاطب خود صحبت کنید.
باور کنید مخاطب دنبال یافتن شما در اینترنت نیست!
مشتری مشتری است و مخاطب مخاطب،( اصلا هم به حساب حساب است و کاکا برادر! ربطی ندارد!)
مشتری برند شما را جستجو میکند
اما مخاطب به دنبال پاسخ به نیاز خودش میگردد و آن نیاز را به زبان خودش بیان میکند!
اعتماد به گوگل برای یادگیری زبان مخاطب
کلمه کلیدی مورد نظرتان را در گوگل سرچ کنید و اجازه دهید، گوگل آن را برای شما تکمیل کند.
در پایین صفحه سرچ شما عبارتهایی را که مخاطبها سرچ کردهاند، خواهید دید.
از همان عبارات استفاده کنید. البته افزونههایی هم برای راحتتر کردن کار شما در فراگیری زبان مخاطب مثل keyword everywhere وجود دارند.
فقط به حضرت اسطخودوس قسمتان میدهم کلمه کلیدی را درست انتخاب کنید!
سراغ کلمات کلیدی با سختی خان هفتم رستم( 30 به بالا) در شروع کار نروید و به خان اول(لانگ تیلها با سختی 0-15) رضایت دهید.
فراموش نکنید:
زبان مخاطب سه بخش اصلی دارد
- نیاز به اطلاعات : مقالههای آموزشی با اطلاعات لازم برای مخاطب، مثل : همه چیز در مورد ولنتاین! یا حتی ولنتایم!(بعضی مخاطبها اشتباه تایپی دارند و از لغتهایی مثل بادمجان یا بادمجون به جای بادنجان استفاده میکنند.)
- پاسخ به ترسها : مقالهای که به نگرانیهای مخاطب پاسخ دهد، مثل : شیر آفلوتوکسین دارد؟ یا آفلوتوکسین چیست؟ یا سادهتر از آن – خبر شبکه سه راجع به شیر و هزار چیز دیگر شبیه به آن
- سرگرمی : چیزی که مخاطب آن را دوست داشته باشد، از بازی فیفا 2020 بگیرید تا رنگ لباس فلان سلبریتی
البته و صد البته خودتان را برای گرفتن رنک در گوگل زرد نکنید، روی مواردی که زبان همدیگر را میفهمید، تمرکز کنید!
قانون پنجم کپی رایتینگ – به مخاطب دروغ نگویید
مهم نیست اهل چه دین و مذهبی باشید، پنج همیشه بار معنایی خودش را برای شما دارد.
دروغ هم بار معنایی خودش را دارد.
دروغ اطمینان را از بین میبرد، حرف شما را بی ارزش میکند.
به طور مثال اگر من به شما بگویم، دروغ نگفتن در متن، یکی از تکنیکهای کپی رایتینگ 2020 است که میتوانید روی آن برای گرفتن رنگ در گوگل حساب کنید.
به شما دروغ گفتهام. چون دروغ نگفتن در تمامی سالهای قبل از 2020 و بعد از آن تکنیکی موثر در جلب اعتماد مخاطب خواهد بود.
قانون هزار و یکم کپی رایتینگ – داستان تعریف کنید
از شهرزاد یاد بگیرید. مثل شهرزاد باشید!
شهرزاد قصه گو با داستانهای هزار و یک شب جانش را نجات داد و پادشاه را هم همینطور!
پس برای محتوای خودتان داستان داشته باشید. مخاطب را همراه خود کنید. اجازه دهید، از رقص شما با کلمات به زبان خودش لذت ببرد.
حرفتان را دلنشین بزنید. برای گرفتن رنگ در گوگل تلاش نکنید. برای به دست آوردن دل مخاطب تلاش کنید و این تلاش را در داستانی فوقالعاده به تصویر بکشید.
بقیه قانونهای کپی رایتینگ به جز اسدلله
چند کلمهای از پدر اسدلله:
عنوان جذاب بنویسید و تکنیکهای عنوان نویسی را بلد باشید!
متا را جذاب و سوال برانگیز بنویسید.
متن باید با عنوان مرتبط باشد.
کپی نکنید، زحمت بکشید، محتوا را برای کاربر هم تولید کنید.
هدفتان گرفتن رنک در گوگل نباشد، ساختن جامعهای از مشتریهای وفادار باشد.
کال تو اکشن داشتن در اول، وسط و آخر متن مثل خواندن نمازهای یومیه است!
جملات خود را خیلی بلند ننویسید.
خسته کننده و تکراری نباشید!
تا جایی که میتوانید بر اساس مستندات صحبت کنید، لینک خارجی دادن جرم سئو نیست!
برای به کار بردن کلمههای کلیدی زور نزنید، به حرفهای جان مولر راجع به مهم نبودن تعداد کلمات گوش کنید.
و بقیه نصیحتهای پدر اسدالله را از من بپرسید!
قانون کپی رایتینگ اسدالله
شیر خدا از دیگر برادران و خواهران خود جدا شده تا به شما یادآوری کند:
وقت مخاطب ارزش دارد. پس در مورد شما:
- بدون استراتژی محتوا وارد دشت اینترنت نشوید.
- تحقیق کلمه کلیدی و ترندزها را قبل از هر مقاله انجام دهید.
- اطلاعات به دست آمده، اطلاعات مربوط به گذشته است. پس آینده نگری داشته باشید و به طور مثال نیازهای فصلی یا جامعه را در نظر بگیرید.
- رقبای شما با شما روی کلمات کلیدی مشابه کار خواهند کرد. پس به غیر از کالا، هدف و ارزش سازمان خود را به مخاطب بفروشید.
- درباره دغدغههای مخاطب بنویسید نه دغدغههای خودتان!
اگر حرفهای من برای شما مفید بود لطفا این محتوا را در صفحههای اجتماعی خود منتشر کنید و به دوستان خود بفرستید
اگر نبود که مشکل را در کامنتها با من در میان بگذارید.
متشکرم
فقط میتونم بگم ممنونم ok