لینکدین بهترین شبکه اجتماعی برای متخصصین و پرموت انواع کسب و کارها در زمینه B2B است. اگر باور نمیکنید، بعد از خواندن این مقاله آماری یحتمل باورتان خواهد شد. اگر هم نشد حداقل فایده این مقاله برای شما یادگیری نکاتی مفید به زبان فارسی آماری در بخش آموزش لینکدین خواهد بود.
فهرست
چرا پا در کفش لینکدین کنیم؟
لینکدین از سال 2002 در هال خانه رید هافمن، کو فاندر لینکدین پا به عرصه شبکههای اجتماعی گذاشت.
این شبکه حالا(یعنی 2020) با داشتن نزدیک 660 میلیون عضو و سی میلیون کمپانی در سراسر دنیا، بزرگترین شبکه متخصصین جهان است.
بیایید نگاهی به آمار فعلی متخصصین در لینکدین کنیم:
در ایران نیز نزدیک به 2.8 میلیون نفر عضو لینکدین هستند.
این آمار وقتی تکمیلتر میشود که بدانید:
هر ثانیه، دو نفر در لینکدین ثبت نام میکنند.
55 درصد افراد عضو لینکدین در سازمان خود C Level هستند.
90 درصد مدیران دنیا اول صبح لینکدین خود را چک میکنند.
بیش از 20 میلیون فرصت شغلی روزانه و 35 هزار مهارت در لینکدین وجود دارد.
94 درصد شرکتهای بزرگ B2B دنیا که از شبکههای اجتماعی استفاده میکنند، محتوای خود را در لینکدین منتشر میکنند.
هر روز بیشتر از 3 میلیون محتوا در لینکدین تولید میشود و محتواهای تخصصی 15 برابر ایمپرشن بیشتری میگیرند.
در لینکدین 57 درصد کاربران از موبایل استفاده میکنند. این آمار نشان دهنده این است که افراد در محیط کاری نیز به لینکدین متصل هستند. (این آمار برای فیسبوک 88 درصد است).
بیش از 80 درصد لیدهای B2B شبکههای اجتماعی از لینکدین است.
این آمار نشان میدهند که چرا آموزش لینکدین و یادگرفتن آن از اهمیت زیادی برخوردار است.
نتیجه آمار لینکدین
- نکات مثبت
لینکدین بهترین بستر برای استخدام نیرو یا استخدام شدن است.
بهترین عرصه اجتماعی برای بهبود مهارتهای شغلی، توسعه آنها و بر طرف کردن مشکلات حرفهای است.
لینکدین بزرگترین شبکه برای ارتباط با متخصصین است.
بهترین شبکه برای سلف برندینگ افراد متخصص و فریلنسرها است.
داشتن صفحه لینکدین برای هر شرکتی ضروری است.
- نکات منفی
اگر کانکشنهای زیادی داشته باشید، فید شما غیر تخصصیتر میشود.
در لینکدین هم، سواد نشانه شعور اجتماعی نیست!
باید مراقب دروغگوهای شبکههای مجازی مخصوصا در بین ایرانیان باشید.
تنها میتوانید 30000 کانکشن داشته باشید.
مزایای پوشیدن کفش لینکدین
- تولید لید برای کسب و کارها
- گسترش شبکه کاری
- امکان پروموت محتوا و استفاده به عنوان شبکه اجتماعی
- سلف برندینگ
- بازهم B2B مارکتینگ
- استخدام کردن و استخدام شدن
- داشتن یک پروفایل خلاصه و معتبر
آموزش تولید محتوا در لینکدین
چهارشنبه 23 بهمن در کافه محتوا حضور داشته باشید، تا به صورت حضوری دانستههایمان را در این زمینه با هم قسمت کنیم.
در این جلسه به صورت حضوری و رایگان تولید محتوا در لینکدین را تدریس خواهم کرد. همچنین جلسه راس ساعت 18:30 تا 21:00 برگزار خواهد شد.
آدرس به زودی در پوستر
این نوشته پس از کلاس روز پنجشنبه تکمیل خواهد شد.